Nieuws
06-09-2018
APOC Aviation is gekozen als project van de maand op Geldvoorelkaar.nl. Natuurlijk vanwege de fund...
lees verder
06-09-2018
VACATURE JUNIOR MARKETEER (m/v) 32-40 uur Voor op ons kantoor in Veenendaal Enthousiasme, do...
lees verder
30-08-2018
De samenwerking tussen crowdfundingplatform Geldvoorelkaar.nl en factormaatschappij Svea Finans is...
lees verder
27-08-2018
Recent in het FD: Bedrijven die geld nodig hebben, hoeven daarvoor allang niet meer naar de bank. ...
lees verder
23-08-2018
De investeerdersnieuwsbrief van augustus wordt nu verstuurd. Lees hem ook hier. ...
lees verder
Goos Wellness biedt internationale allure voor groeiende doelgroep
28-6-2018 14:52:00

Jaren geleden begon Geer Vergoossen (nu 55) een fitnessstudio met sauna in Posterholt (Limburg), maar de wellness-tak groeit langzaam uit tot een volwaardige publiekstrekker. "Daarvoor komt heel ander publiek". En ook de grensstreek tussen Nederland en het grotere achterland Duitsland leidt tot uiteenlopende wensen van klanten. Een gesprek over het vertroetelen van verschillende doelgroepen.

Fitness, Wellness en de keuken
"Publiek dat voor een fitness komt, is prijsbewust. Men zoekt in zijn nabije omgeving, wil een uurtje sporten. Vaak is dit wat jonger publiek, tot een jaar of 25. Deze klanten komen al jaren bij ons voor de fitness. Ze kopen een abonnement, blijven kort en drinken op z'n best een kopje koffie."

"Nu ontginnen we met de groeiende sauna faciliteiten en het Osmaanse badhuis een andere doelgroep. Deze doelgroep is een hele dag bij ons te gast. Dat betekent ook dat wij ze meer horeca-faciliteiten bieden. We gaan daarom meer kleine gezonde hapjes maken. De keuken wordt twee keer zo groot." 

Rustiger sfeer
Voor de twee doelgroepen komen ook een verschillende prijsstellingen. "Thermen-klanten betalen een entreeprijs en zijn gevoelig voor arrangementen. Zij willen een dagpakket, gaan ervoor in de auto zitten en rijden gerust wat verder. Ook weer een verschil met fitnessklanten, want die komen echt uit naburige dorpen en hebben een voordelig abonnement. Als het badhuis klaar is, willen we de fitness en de thermen faciliteiten van elkaar gaan scheiden. Dat is voor het thermenpubliek fijn, omdat het een rustiger sfeer gaat geven." 

Voor crowdfunding-investeerders is de aanwezigheid van de fitness in het business model juist wel rustgevend, voegt Vergoossen toe. "Die levert een omzet op waaruit ik de verplichtingen van deze crowdfunding goed kan opbrengen."

Flyers en hapjes
De verschillen tussen Nederlands en Duits publiek zijn op vele manieren te voelen voor de Limburgse ondernemer. "Klanten voor ons wellness-aanbod komen ook nu al uit Duitsland. Sommigen rijden zelfs uit MönchenGladbach hiernaartoe. Die Duitse klanten hebben er - nog meer dan de Nederlandse sauna-gangers die houden van gezellig en knus - ook wel behoefte aan dat het badhuis wat standing heeft. Daarom kiezen we voor wat luxere afwerking en mooie materialen."

"Waar we ook achter komen: in Duitsland heeft het meer zin om te flyeren. Nederlands publiek leest sauna-magazines en zoekt daarna alles online op en. Daarom zorgen wij dat we zowel online als met Duits drukwerk goed aanwezig zijn.

Tot slot nog een heel grappig verschil: waar Nederlanders in een thermencomplex graag kleine gezonde hapjes willen, kiezen onze Duitse gasten ook graag voor Pommes met Currywurst. Dus wij hebben beide op de kaart staan."

 Goos Wellness verwacht met het nieuwe badhuis het hele jaar door aantrekkelijk te zijn voor thermengangers. "Bij de sauna zoals die tot nu toe was is de tijd na carnaval de drukste periode. Het is dan koud en mensen hebben behoefte aan gezelligheid en warmte. Met het badhuis en onze grotere ligweide zijn we het hele jaar door interessant."

(lees verder onder de foto)

201807_Goos2

(Met deze sfeerafbeelding in het achterhoofd is het ontwerp van het Osmaans Badhuis vormgegeven)

Twinkelend plafond en grote ligweide
Vergoossen is vervuld van de plannen voor het Osmaanse badhuis en de nieuwe ligweide. "Het ontwerp van het Badhuis is oosters, met geurtjes en twinkelingetjes in het plafond. Dat wordt voor onze bezoekers echt een belevenis."

 Het nieuwe badhuis zal in september opengaan. "En dan hebben we ook de parkeergelegenheid vergroot en een mooie zonneweide aangelegd. Het wordt echt een forse facelift met sfeervolle beleving als resultaat."

Investeren?
Kortom: Goos Wellness en Fitness heeft het hele jaar door, een diverse doelgroep een aantrekkelijk aanbod. Lees meer over het crowdfunding project via deze link.

Terug naar overzicht