Nieuws
Continuïteitsstrategie Geldvoorelkaar.nl
01-12-2017
Geldvoorelkaar.nl hecht zeer grote waarde aan de belangen van geldnemers en investeerders die ...
lees verder
Geldvoorelkaar.nl introduceert 48-uurs termijn
01-11-2017
Vanaf 1 november 2017 zullen crowdfundingprojecten op Geldvoorelkaar.nl gepubliceerd worden met ...
lees verder
Aanpassing Algemene Voorwaarden
06-10-2017
Per 6 oktober 2017 zijn de Algemene Voorwaarden aangepast. De wijzigingen betreffen artikelen 15...
lees verder
Project Beroepsonderwijs voor jongeren in Guatemala is succesvol afgerond! MDF blikt terug op het afgelopen jaar
21-09-2017
Het project Beroepsonderwijs voor jongeren in Guatemala is een van de eerste aflossingsvrije...
lees verder
Crowdfunding in beweging: groei en regulering moeten samengaan
14-09-2017
Met name kritiek moet gekoesterd en benut worden om de branche verder te ontwikkelen. ...
lees verder
Interview met Kees Albers, CEO Unlimited Leisure Holding en TapeMyDay
3-8-2017 14:44:16

TapeMyDay

'Vier contracten met attractieparken zijn al gesloten!'

Hoe is het idee voor TapeMyDay ontstaan?
Ik zocht 10 jaar geleden een systeem waarbij we bezoekers een filmpje van hun hele verblijf konden bieden. Toen waren er al duidelijke signalen dat bezoekers van pretparken daar interesse in hebben. Er waren bedrijven die daar mee bezig waren maar er niet uitkwamen met de R&D. Ik maakte toen toevalligerwijze (gemeenschappelijke passie voor wintersport) kennis met GDO, die nieuwe toepassingen zocht voor haar geavanceerde vision technologie. Dit leek mij een betere weg omdat een nieuwe toepassing voor bestaande technologie meer solide is dan het geheel technisch te ontwikkelen vanuit een toepassing. Wij vullen elkaar perfect aan, GDO met unieke technologie en ULH met unieke marketing power in de leisure markt.

Waar komt de drive van jou als ondernemer vandaag?
Het waarmaken van een visie. Bij ons gaat het dan in alle gevallen om innovatieve producten die het potentieel hebben internationaal marktleider te worden. Verder het grijpen van kansen, doorzetten en wereldwijd marktleider worden in meerdere marktsegmenten te beginnen met leisure.

Wat is er uniek aan?
TapeMyDay is wereldwijd het enige systeem dat daadwerkelijk dingen of personen kan volgen door een high tech track & trace technologie waardoor het mogelijk is om bezoekers aan pretparken een filmpje te bieden van hun gehele verblijf i.p.v. alleen per attractie. Dit betekent veel meer waar voor je geld waardoor meer mensen zo'n filmpje willen kopen. De huidige bedrijven met een pretpark fotoservice kunnen dit niet en zoeken daarom nu ook samenwerking met TapeMyDay.

Hoe reageren de pretparken op het idee?
In eerste instantie keken de pretparken de kat uit de boom of hadden al een foto concessiehouder. De markt is nu wakker geworden en velen zien de mogelijkheden van aanzienlijke hogere inkomsten per bezoeker en een grotere publiciteit via social media als spin off met TapeMyDay. Daarnaast is TapeMyDay volledig geautomatiseerd (volgen, filmen, editen, uploaden) waardoor veel minder personeel nodig is.

Waarom vinden projecten in o.a. VS en Oman plaats? Waarom juist daar en niet in Nederland?
Wij zijn lid van tal van internationale organisaties en gedurende de afgelopen 20+ jaar hebben wij een enorm wereldwijd netwerk van pretparken opgebouwd. Ook zijn er veel synergiën met onze sneeuwparken ontwikkeling binnen Unlimited Snow die vooral in het buitenland plaatsvinden. Natuurlijk zijn wij ook in gesprek met vele geïnteresseerde Nederlandse en Europese partijen van trampoline parken, ziplines, high ropes courses tot grote water- en themaparken. Maar in het Midden Oosten geven consumenten veel meer uit aan dit soort zaken dan in Europa. Wij bezien iedere business case en kiezen dan in eerste instantie voor waar we de hoogste omzetten kunnen halen. Het kan natuurlijk niet allemaal tegelijk.

Hoe wordt de investering terugverdiend? Betalen de pretparken mee aan de ontwikkelkosten?
Een installatie bestaat uit software en hardware. De kosten van de ontwikkeling van de software worden verdeeld over meerdere projecten. Na verloop van tijd worden de marges hierdoor groter. Wij zien een gemiddelde terugverdientijd van tussen de 6 en 12 maanden, terwijl contracten over het algemeen worden afgesloten over een periode van 5 jaar. Neem Oman als voorbeeld: investering Eur 600.000. Dit bedrag wordt net als de opbrengsten van de filmverkoop verdeeld tussen de klant en ons. De voorzichtig geschatte inkomsten uit de filmverkoop per jaar zijn Eur 900.000. Dat impliceert een terugverdientijd van slecht 9 maanden en totale inkomsten van Eur 4,5 miljoen over 5 jaar.

Is het product al klaar? En getest? 
Er zijn reeds diverse installaties opgeleverd en werken allen tot volle tevredenheid van de klanten. Dit behelst o.a. 8 projecten in Mexico en Dubai. Daaraan voorafgaand hebben we diverse testopstellingen gehad. Gezamenlijk hebben we volledig uit eigen middelen meer dan Eur 2 miljoen geïnvesteerd en zijn klaar om te oogsten.

Bekijk de pitches van TapeMyDay! Het aflossingsvrije gedeelte is al volgeschreven. In het annuïtaire gedeelte is nog investeringsruimte.

 

Terug naar overzicht