Nieuws
18-10-2018
Wij zijn recent door Creditsafe geïnformeerd dat zij haar scoremodellen heeft vervangen. Alle bedr...
lees verder
12-10-2018
De gemiddelde leeftijd van de Geldvoorelkaar.nl-investeerders is 46 jaar. Twintig procent van de i...
lees verder
02-10-2018
 Vanaf 2 oktober is het ook mogelijk om via Geldvoorelkaar.nl te investeren in Flexleningen. ...
lees verder
01-10-2018
De investeerdersnieuwsbrief van oktober is verschenen. Met veel projecten en een paar vooruitblikk...
lees verder
28-09-2018
Opvallend verschil tussen de leningnemers  en  investeerders  bij Geldvoorelkaar.n...
lees verder
Transport
MS Simba
Project:
18403 Zakelijk
Leendoel:
Transport
Classificatie:
3
G-PD percentage:
0,11
Creditsafe score:
64
Zekerheden:
HYDRHA
Project is tot stand gekomen
Kredietbedrag:
€ 100.000
Geinvesteerd:
€ 100.000
Product:
Annuïteit
Rente per jaar:
7,0%
Looptijd:
48 maanden
100%
Algemeen
Branche:Binnenvaart
Aanvullende informatie:Download Adobe Reader  Creditsafe rapporten.pdf
Aanvullende informatie:Download Adobe Reader  Informatie bij pitch 18403.pdf
Loan-To-Value:67%
Aanvraag mede mogelijk gemaakt door
 
Toelichting van de aanvrager
Uw naam
Uw E-mailadres
De naam van uw vriend
Het E-mailadres van uw vriend
Uw persoonlijke tekst (optioneel)
De Onderneming
Mijn naam is [Naam], een Fries met Hollandse roots doch zeer Europees ingesteld. Samen met mijn steun en toeverlaat [Naam] ben ik eigenaar van MS Framtyd. Dit 1.200 ton wegende drogeladingschip uit de eerste helft van de vorige eeuw is altijd zeer goed onderhouden en voorzien van moderne technieken en certificaten om alle Europese binnenwateren te kunnen bevaren.

In 1990 zijn wij begonnen met een klein schip en daarna stapsgewijs doorgegroeid naar het huidige laadvermogen. In de eerste jaren betrokken wij ons werk voornamelijk via schippersbeurzen. Eind jaren '90 verdwenen deze beurzen en werd de binnenvaart een vrije markt. 

In 2001 kwamen wij in contact met Allseas uit Zwitserland: een offshorebedrijf dat gespecialiseerd is in het leggen van pijpleidingen op zee. Door de jaren heen hebben wij regelmatig voor hen gevaren als logistieke dienst tussen de pijpenlegger en het magazijn aan wal. In 2015 en 2016 hebben wij uitsluitend voor Allseas gevaren. De laatste jaren maakt Allseas een stevige groei door, waarmee er steeds vaker een beroep gedaan wordt op onze diensten. Wij varen nu nog veel (maar niet meer exclusief) voor dit bedrijf. Met het oog op de continuïteit, flexibiliteit en risicospreiding van ons werk hebben wij besloten een tweede schip te kopen.  

Profiel_18403_2_145458.jpg

Ons huidige schip MS Framtyd

Het tweede schip zal bestuurd worden door Bouke Bandstra, die op zijn 15e bij ons aan boord kwam als matroos en nu als 23-jarige volledig bevoegd is een eigen schip te besturen. Hij heeft door de jaren heen aangetoond een betrouwbare kracht te zijn en heeft de ambitie om over een aantal jaren voor zichzelf te beginnen. Wij willen hem dan ook de mogelijkheid bieden om in de toekomst het schip van ons over te nemen.

De vooruitzichten voor de binnenvaart in zijn geheel zijn goed. De autowegen worden steeds drukker en voller en vrachtverkeer heeft hier veel hinder van. Binnenvaart is dan een goed alternatief; op de Europese waterwegen is nog ruimte genoeg! Ook zijn er de afgelopen jaren veel kleinere schepen uit de markt verdwenen, maar neemt de vraag naar dit soort schepen nu weer toe. Nu is dus het juiste moment om te investeren in een nieuw schip van kleiner formaat. 

Profiel_18403_2_083525.jpg

Het aan te kopen schip MS Simba

Jaarcijfers en prognoses 

Boekjaar 
Omzet
Resultaat na belasting*
Vrij beschikbare cashflow
Betaalverplichting Geldvoorelkaar.nl t.o.v. vrij beschikbare cashflow
2015
€ 669.000,-
€ 196.000,-
€ 208.000,-
14%
2016
€ 457.000,-
€ 104.000,-
€ 119.000,-
24%
2017
€ 329.000,-
€   33.000,-
€   49.000,-
58%
2019 (prognose)
€ 570.000,-
€   90.000,-
€   84.000,-
34%

*Bovenstaande cijfers betreffen Framtyd Scheepvaart B.V. e belasting wordt verrekend in de holding, maar is voor de volledigheid gecorrigeerd in deze cijfers. De prognose voor 2018 is buiten beschouwing gelaten om een zuiver beeld te kunnen geven van het verschil in exploitatie tussen 1 en 2 schepen. 

De jaarcijfers en prognoses zijn opgesteld door Huuskes AdministratiekantoorMeer financiële informatie van ons bedrijf leest in de bijlage 'Informatie bij pitch 18403’.

De Lening
De financiering zal worden aangewend voor de aankoop van het drogeladingschip MS Simba. Dit schip wordt ingebracht in Framtyd Scheepvaart B.V. De aandelen van Framtyd Scheepvaart B.V. worden gehouden door Framtyd Holding B.V., waar mijn vrouw en ik de enige aandeelhouders van zijn. 

Specificaties

ScheepsnaamMS Simba
ScheepstypeMotorvrachtschip
Bouwjaar1928
Bouwwerf
Bodewes te Millingen
Laadvermogen1055 ton
Afmetingen67 x 8.20 x 2.70

Profiel_18403_2_083610.jpg


Investeringsbegroting

Bestedingsdoel
Bedrag
Aankoop MS Simba
€ 135.000,-
Financieringskosten en depotregeling
€   10.000,-
Totaal
€ 145.000,-
Af: Eigen middelen
€   45.000,-
Benodigd via Geldvoorelkaar.nl
€ 100.000,- 

Aangezien het een Belgisch schip betreft, behoeft er geen BTW te worden betaald. 

Toelichting van Geldvoorelkaar.nl
De lening wordt aangevraagd als annuïtaire lening met een looptijd van 48 maanden en een bruto jaarrente van 7,0% (lees meer over uw effectieve rendement). Investeerders ontvangen vanaf de start van de lening maandelijks een vast bedrag, dat opgebouwd is uit een deel rente en een deel aflossing.

Geldnemer is Framtyd Scheepvaart B.V. (externe creditratings: Graydon 0,12% PD / Creditsafe 77).

Medegeldnemers zijn:
  • Framtyd Holding B.V. (Graydon 0,11% PD / Creditsafe 64).
  • [Naam] (BKR onbekend), die tekent voor hoofdelijke aansprakelijkheid in privé
  • [Naam] (BKR onbekend), die tekent voor hoofdelijke aansprakelijkheid in privé.
De classificatie van dit project is berekend op de gerealiseerde cijfers 2017. De betaalverplichting is op basis van deze resultaten 58% van de vrij beschikbare cashflow. Meer uitleg over de risicoclassificaties van Geldvoorelkaar.nl leest u op de pagina Onze Werkwijze

Onderstaande zekerheden zijn van toepassing op deze lening.

Zekerheid (meer uitleg)
Toelichting
Hoofdelijke aansprakelijkheid in privé
[Naam] (op dit moment van morele waarde)
 
[Naam] (op dit moment van morele waarde)
Depotregeling
2 termijnen
Eerste Hypotheek
Inschrijving ten bedrage van € 100.000,- op het motorschip Simba met een marktwaarde van € 150.000,- (taxatie 9-7-2018).

Er wordt een Adviespakket Brons (20 uur) afgesloten met intermediair DGH Advies

Na volschrijving van dit project zijn de persoonsgegevens van de geldnemers geanonimiseerd.

Profiel_18403_2_145908.jpg



Terug naar overzicht

Geïnvesteerd bedragInvesteerderDatum
€ 100016464zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000019543zaterdag 28 juli 2018
€ 400001983zaterdag 28 juli 2018
€ 1.500026080zaterdag 28 juli 2018
€ 5.000005652zaterdag 28 juli 2018
€ 10.000024561zaterdag 28 juli 2018
€ 500027405zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000014951zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000022146zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000026845zaterdag 28 juli 2018
€ 500024006zaterdag 28 juli 2018
€ 200007205zaterdag 28 juli 2018
€ 600013176zaterdag 28 juli 2018
€ 100013905zaterdag 28 juli 2018
€ 200026838zaterdag 28 juli 2018
€ 500011095zaterdag 28 juli 2018
€ 1.600023767zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000010353zaterdag 28 juli 2018
€ 100015815zaterdag 28 juli 2018
€ 100008773zaterdag 28 juli 2018
€ 500003439zaterdag 28 juli 2018
€ 500015197zaterdag 28 juli 2018
€ 300018187zaterdag 28 juli 2018
€ 200018484zaterdag 28 juli 2018
€ 200013969zaterdag 28 juli 2018
€ 300014496zaterdag 28 juli 2018
€ 100020146zaterdag 28 juli 2018
€ 200027964zaterdag 28 juli 2018
€ 1.500014062zaterdag 28 juli 2018
€ 100027448zaterdag 28 juli 2018
€ 100019141zaterdag 28 juli 2018
€ 500022078zaterdag 28 juli 2018
€ 300028694zaterdag 28 juli 2018
€ 100030293zaterdag 28 juli 2018
€ 2.500023494zaterdag 28 juli 2018
€ 500023824zaterdag 28 juli 2018
€ 300006526zaterdag 28 juli 2018
€ 100024236zaterdag 28 juli 2018
€ 200027473zaterdag 28 juli 2018
€ 200012941zaterdag 28 juli 2018
€ 5.000006522zaterdag 28 juli 2018
€ 2.000002143zaterdag 28 juli 2018
€ 600022316zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000013823zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000030204zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000014671zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000027572zaterdag 28 juli 2018
€ 400021073zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000030116zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000026857zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000008745zaterdag 28 juli 2018
€ 500023576zaterdag 28 juli 2018
€ 300022499zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000003497zaterdag 28 juli 2018
€ 100021242zaterdag 28 juli 2018
€ 200023506zaterdag 28 juli 2018
€ 500027443zaterdag 28 juli 2018
€ 300021870zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000017922zaterdag 28 juli 2018
€ 200026326zaterdag 28 juli 2018
€ 300028702zaterdag 28 juli 2018
€ 700030325zaterdag 28 juli 2018
€ 2.000005970zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000009818zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000016836zaterdag 28 juli 2018
€ 100030209zaterdag 28 juli 2018
€ 500028122zaterdag 28 juli 2018
€ 300027542zaterdag 28 juli 2018
€ 500024172zaterdag 28 juli 2018
€ 200021695zaterdag 28 juli 2018
€ 200008800zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000030035zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000029012zaterdag 28 juli 2018
€ 300019020zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000017970zaterdag 28 juli 2018
€ 200027128zaterdag 28 juli 2018
€ 200012686zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000004812zaterdag 28 juli 2018
€ 700027789zaterdag 28 juli 2018
€ 2.500023671zaterdag 28 juli 2018
€ 100030247zaterdag 28 juli 2018
€ 300009551zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000028500zaterdag 28 juli 2018
€ 300011781zaterdag 28 juli 2018
€ 200011455zaterdag 28 juli 2018
€ 500012755zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000028669zaterdag 28 juli 2018
€ 300009678zaterdag 28 juli 2018
€ 100027438zaterdag 28 juli 2018
€ 2.000027060zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000029673zaterdag 28 juli 2018
€ 400014531zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000014303zaterdag 28 juli 2018
€ 300001939zaterdag 28 juli 2018
€ 200017544zaterdag 28 juli 2018
€ 400016851zaterdag 28 juli 2018
€ 100029684zaterdag 28 juli 2018
€ 300025331zaterdag 28 juli 2018
€ 100025320zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000009679zaterdag 28 juli 2018
€ 400026810zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000026510zaterdag 28 juli 2018
€ 1.500024341zaterdag 28 juli 2018
€ 400009952zaterdag 28 juli 2018
€ 100021679zaterdag 28 juli 2018
€ 500006505zaterdag 28 juli 2018
€ 100012684zaterdag 28 juli 2018
€ 200028325zaterdag 28 juli 2018
€ 400014500zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000021760zaterdag 28 juli 2018
€ 300012087zaterdag 28 juli 2018
€ 100005233zaterdag 28 juli 2018
€ 500016481zaterdag 28 juli 2018
€ 300020157zaterdag 28 juli 2018
€ 500013374zaterdag 28 juli 2018
€ 500012839zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000026660zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000029454zaterdag 28 juli 2018
€ 100022572zaterdag 28 juli 2018
€ 400001617zaterdag 28 juli 2018
€ 8.000023673zaterdag 28 juli 2018
€ 500003523zaterdag 28 juli 2018
€ 300030326zaterdag 28 juli 2018
€ 400028555zaterdag 28 juli 2018
€ 1.000023819woensdag 15 augustus 2018