Ms Spartivento

Project is tot stand gekomen
  • Introductie
  • Toelichting aanvrager
  • Toelichting Geldvoorelkaar.nl
  • Essentiële Beleggingsinformatie
  • Investeringen

Introductie

Mijn naam is Jordy Aerts, ik ben 21 jaar en woon in Heino. Al van jongs af aan wist ik het zeker: ik wilde binnenvaartschipper worden. Niet zomaar schipper, maar zelfstandig ondernemer op mijn eigen schip. Dat doel heb ik nu bereikt met de aankoop van het motorvrachtschip Allonso. Dit schip, dat ik binnenkort herdoop tot Spartivento, is precies wat ik zocht: robuust, geschikt voor het vaargebied richting Noord-Duitsland en technisch betrouwbaar.


Profiel_31488_2_114625.jpg

Toelichting aanvrager

De ondernemer
Mijn naam is Jordy Aerts, ik ben 21 jaar en woon in Heino. Aan het Maritiem College in IJmuiden heb ik de VMBO-opleiding matroos Rijn- en Binnenvaart gedaan en aansluitend de Edumar opleiding MBO-3 tot schipper. In 2017 ben ik als lichtmatroos begonnen op de spits Westropa om na enkele maanden als lichtmatroos te gaan werken op een andere spits nl. de Retif. Van 2019 – 2021 heb ik als matroos gewerkt op het ms. Nireas en van 2021 – 2024 heb ik op het ms. Ferox gewerkt, waar ik begonnen ben als matroos en doorgegroeid ben tot stuurman en later schipper. In 2024 heb ik vervolgens enkele maanden als schipper gewerkt op het ms. Navigatie in de bietencampagne en sinds begin dit jaar ben ik werkzaam als schipper op het ms. Renske (cementtanker). Vanuit mijn eenmanszaak, die in september 2024 is opgericht, doe ik af toe ook wat afloswerk.

De onderneming
Mijn onderneming draait om het zelfstandig uitvoeren van bulktransporten over de binnenwateren. De Spartivento wordt ingezet voor het vervoer van onder andere veevoeders, granen, staalrollen en -platen, in opdracht van Hoffmann GmbH uit Segnitz (Duitsland). Met deze bevrachter heb ik een driejarig huurcontract afgesloten tegen een vaste daghuur, die jaarlijks wordt herzien. Hierdoor beschik ik over stabiele inkomsten gedurende de looptijd van de lening.

De Spartivento valt in de categorie kleine binnenvaartschepen, een segment waarin het aanbod steeds schaarser wordt. Nieuwbouw is in dit segment financieel nauwelijks haalbaar, terwijl de vraag naar transportcapaciteit onverminderd groot blijft. Mijn schip is met een laadvermogen van ruim 1.000 ton flexibel inzetbaar en goed afgestemd op de infrastructuur in het beoogde vaargebied.

Profiel_31488_2_113259.jpg

De lening
De aankoop van de Spartivento is een zorgvuldig voorbereid traject. De totale investering wordt deels gefinancierd via eigen middelen en een informal investor met ruime ervaring in de binnenvaart. Daarnaast draagt mijn bevrachter financieel bij. Voor het resterende bedrag vraag ik een lening via Geldvoorelkaar.nl. Deze lening wordt onder meer aangewend voor aanvullende kosten, een depotregeling en financieringskosten.

Dankzij het vaste huurcontract en mijn lage vaste lasten, kan ik aan mijn maandelijkse verplichtingen voldoen met voldoende ruimte in de cashflow. Crowdfunding past bij mij als ondernemer: het is transparant, verbindend en geeft investeerders de mogelijkheid om onderdeel te worden van een sterk, toekomstgericht project in een sector met stabiele vooruitzichten.

Het verdienmodel

Het verdienmodel van mijn onderneming is gebaseerd op een vaste daghuur voor het schip, afgesproken met bevrachter Hoffmann GmbH. Deze huur wordt uitgekeerd ongeacht het aantal gevaren dagen, wat zorgt voor stabiele inkomsten en een goed te plannen cashflow. De afgesproken vergoeding dekt niet alleen de exploitatiekosten van het schip, zoals brandstof, onderhoud en verzekeringen, maar levert ook voldoende marge op om de financieringsverplichtingen te kunnen dragen en een gezond ondernemersinkomen te realiseren.

Daarnaast biedt het schip ruimte om in de toekomst extra rendement te genereren via afloswerkzaamheden of aanvullende bevrachting op basis van marktontwikkelingen. Door efficiënt te varen en onderhoud slim te plannen, kan ik de kosten laag houden en de opbrengst optimaliseren.

Profiel_31488_2_113647.jpg

De USP’s

  • Gegarandeerde inkomsten: Driejarige huurovereenkomst met gerenommeerde bevrachter biedt financiële zekerheid.
  • Schaars en gewild scheepstype: Kleine schepen met deze specificaties zijn schaars en blijven onmisbaar voor regionale vaarroutes.
  • Bewezen ervaring: Ruime praktijkervaring als matroos, stuurman en schipper, gecombineerd met een solide opleiding.
  • Betrouwbare techniek: Het schip verkeert technisch in goede staat; de hoofdmotor is relatief recent gereviseerd en wordt aanvullend gekeurd.
  • Duurzame modal shift: De marktontwikkeling ondersteunt binnenvaart als milieuvriendelijk alternatief voor wegtransport.

Toelichting Geldvoorelkaar.nl

De lening wordt aangevraagd als Annuïtaire lening met een looptijd van 84 maanden en een bruto jaarrente van 8,00% (lees meer over uw effectieve rendement). 

Investeringsbegroting

Bestedingsdoel
Bedrag x 1.000
Aankoop Allonso
€ 550
Werf- en keuringskosten
€   10
Notaris- en advieskosten
€   10
Afsluitprovisie€     4
Werkkapitaal €   19 
Financieringskosten en depotregeling
€     7
Totaal
€ 600
Af: Eigen middelen €   25
Af: Andere financier*
€ 385
Af: Andere financier**€   75
Benodigd via Geldvoorelkaar.nl
€ 115

* Dit betreft een lening van een informal met een looptijd van 10 jaar en een rente van 7,5%. Als zekerheid wordt het 1e hypotheekrecht verkregen. 

** Dit betreft een lening van de bevrachter met een looptijd van 10 jaar en een rente van 5,25%. Als zekerheid is sprake van een 3e hypotheekrecht.




Onderstaande zekerheden zijn van toepassing op deze lening.

Zekerheid (meer uitleg)
Toelichting
1. Hoofdelijke aansprakelijkheid in privé
J.D.J. Aerts (op dit moment van morele waarde)
2. Depotregeling
2 maandtermijnen
3. Tweede hypotheek*

Inschrijving ten bedrage van € 115.000 op het motorvrachtschip  Allonso (wordt Spartivento), met een handelswaarde van € 550.000 (taxatiedatum 23-05-2025).


De 1e hypothecaire inschrijving bedraagt € 385.000 met een huidige restschuld van € 385.000.

De overwaarde bedraagt € 550.000 minus € 385.000 minus 115.000,- is € 50.000. 


De Loan-to-Value is 91%.


Door de bevrachter zal een 3e hypotheek worden gevestigd.

4. Negatieve hypotheekverklaring

Op het bovengenoemde motorvracht-schip. 


Ter aanvulling op het hypotheekrecht wordt vastgelegd dat er geen additioneel hypotheekrecht aan overige financiers verstrekt wordt naast de bestaande hypothecaire inschrijving(en), en dat binnen de huidige hypothecaire inschrijving(en) niet aanvullend geleend zal worden.


*Voor het vestigen van hypotheekrecht kan bij een investering een verklaring herkomst gelden ten behoeve van de notaris opgevraagd worden. Meer hierover leest u bij de veelgestelde vragen onder het kopje 'Herkomst van gelden'.

Er wordt een Advies- en begeleidingspakket Brons (20 uur) afgesloten met de intermediair Henk Schoonderwoerd van Schoonderwoerd Scheepsfinancieringen B.V.

Lees voordat u investeert altijd het Blad Essentiële Beleggingsinformatie (Blad EBi), zoals opgenomen in het tabblad ‘Essentiële Beleggingsinformatie’.

Essentiële Beleggingsinformatie

In dit tabblad treft u de voor dit project van toepassing zijnde projectdocumenten aan. Dit is inclusief het Blad EBi (Blad Essentiële Beleggingsinformatie). Mocht u vragen of opmerkingen hebben over het Blad EBi dan zijn we u natuurlijk graag van dienst. Bij vragen of opmerkingen vragen we u vriendelijk een e-mail te sturen naar info@geldvoorelkaar.nl onder vermelding van uw investeringsnummer.

Onderstaande documenten zijn van toepassing op deze lening.

Soort 
Bestand
Blad Essentiële BeleggingsinformatieDownload Adobe Reader  31488 EBi.pdf
TaxatierapportDownload Adobe Reader  Taxatierapport MV Allonso.pdf
Creditsafe rapportDownload Adobe Reader  Graydon Creditsafe Spartivento Logistics.pdf

Investeringen

Geïnvesteerd
Datum
€ 200
17-06-2025
€ 2.000
13-06-2025
€ 10.000
13-06-2025
€ 2.000
13-06-2025
€ 300
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 800
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 1.000
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 1.000
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 300
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 1.000
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 400
13-06-2025
€ 1.200
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 300
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 700
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 3.000
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 2.500
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 300
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 300
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 1.000
13-06-2025
€ 1.000
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 300
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 300
13-06-2025
€ 2.700
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 300
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 1.000
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 1.000
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 300
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 300
13-06-2025
€ 300
13-06-2025
€ 1.000
13-06-2025
€ 300
13-06-2025
€ 800
13-06-2025
€ 1.000
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 300
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 1.000
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 2.500
13-06-2025
€ 600
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 300
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 2.500
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 2.500
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 300
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 4.000
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 1.000
13-06-2025
€ 300
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 1.000
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 1.000
13-06-2025
€ 1.000
13-06-2025
€ 600
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 300
13-06-2025
€ 1.000
13-06-2025
€ 2.500
13-06-2025
€ 400
13-06-2025
€ 300
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 400
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 2.000
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 400
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 300
13-06-2025
€ 1.000
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 300
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 1.000
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 4.800
13-06-2025
€ 300
13-06-2025
€ 2.000
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 1.000
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 600
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 1.000
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 200
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 1.500
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 600
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 100
13-06-2025
€ 500
13-06-2025
Investeren
Project is tot stand gekomen
Campagne details
Geïnvesteerd bedrag
€ 115.000
Bedrag
€ 115.000
Rente
8%
Looptijd
84 mnd.
Classificatie
5s
Projectnummer
31488
Product
Annuïteit
Leendoel
Transport
Zekerheden
HYDRHANH
G-PD percentage
1,2%
Creditsafe score
43
Aanvraag mede mogelijk gemaakt door: