Introductie
Beste investeerder,
Graag bieden we u vanuit APOC Aviation een nieuwe investeringskans aan.
APOC Aviation gaat na 31 eerdere succesvolle crowdfundingcampagnes graag opnieuw de samenwerking aan met investeerders via Geldvoorelkaar.nl voor de financiering van een nieuw project. In april is APOC Project AD afgelost en in september heeft APOC meer dan 50% van het resterende uitstaande bedrag van project AV afgelost. Het totaal aan afgeloste campagnes komt hiermee op 28. Vanuit APOC Aviation bedanken we u voor het vertrouwen en uw investering(en).
Dit project voorziet in de financiering van de voorraad van APOC Project BA. Deze voorraad bestaat uit onderdelen afkomstig van de part-out van een V2527-5E vliegtuigmotor. Deze motor wordt gekocht van een derde partij en zullen worden gedemonteerd. De onderdelen uit deze projecten zullen hierna voor repair en/of overhaul aan Maintenance, Repair & Overhaul (MRO) bedrijven worden aangeboden, waarna deze in serviceable conditie aan klanten van APOC zullen worden verkocht of voor exchange worden aangeboden.
De financiering wordt verstrekt aan APOC Project BA BV. De zekerheden die ten gronslag liggen aan deze financiering bestaan uit de handelsdebiteuren en voorraad onderdelen afkomstig uit het part-out project. De voorraad onderdelen wordt gewaardeerd tegen aanschafwaarde (of lagere marktwaarde). In het geval dat onderdelen vanuit Project BA door APOC worden aangekocht (ten behoeve van reparatie andere motoren) zal dit tegen de marktwaarde geschieden die ook bij externe partijen in rekening zou zijn gebracht. Door het aanpassen van de conditie van de onderdelen van 'as removed' naar 'serviceable' of 'overhauled' neemt de verkoopbaarheid toe en stijgt de waarde van de onderdelen met een groter bedrag dan de kosten van de repair. Op basis van uitgevoerd marktonderzoek is vastgesteld dat naast directe verkoop van de onderdelen er ook concrete mogelijkheden zijn om onderdelen aan te bieden voor exchange. Bij een exchange worden serviceable onderdelen aan een klant geleverd tegen inlevering van hetzelfde onderdeel in as removed conditie, plus een vergoeding (en mark-up) voor de repairkosten. Repair en overhaul kosten worden aan de voorraadwaarde toegevoegd en worden door APOC uit de kasstromen uit het project en eigen middelen voldaan.
In de afgelopen jaren is de luchtvaartindustrie geconfronteerd met aanzienlijke uitdagingen als gevolg van de COVID-19 pandemie. Lockdowns, reisbeperkingen en een verminderd vertrouwen van passagiers leidden tot een ernstige daling van de vraag naar vliegreizen. Niettemin vertoont de sector, ondanks deze moeilijkheden, veelbelovende tekenen van herstel.
De vraag naar vliegreizen daalde tijdens de pandemie naar een voorheen ongehoord niveau. Volgens de International Air Transport Association (IATA) was 2020 het “slechtste jaar in de geschiedenis wat betreft de vraag naar vliegreizen”. Het internationale passagiersverkeer daalde in 2020 met 75,6% ten opzichte van 2019. Zoals verwacht had dit grote gevolgen voor luchthavens en luchtvaartmaatschappijen over de hele wereld. Veel luchtvaartmaatschappijen werden gedwongen een aanzienlijk deel van hun vloten aan de grond te houden en hun activiteiten te beperken.
De luchtvaartindustrie heeft in de afgelopen jaren aanzienlijke veranderingen ondergaan, gedreven door technologische vooruitgang, veranderende consumentenvoorkeuren en een focus op duurzaamheid. Het is de verwachting dat de mondiale luchtvaartmarkt vanaf 2023 tot en met 2042 jaarlijks met 6,2% zal groeien. Een belangrijke bijdrage aan deze groei is de toenemende vraag naar vliegreizen voor zowel vrijetijds- als zakelijke doeleinden. De opkomst van het mondiale toerisme, in combinatie met de expansie van de opkomende economieën heeft geresulteerd in een stijging van het passagiersvolume. Bovendien heeft de voortgaande mondialisering van de handel geleid tot meer vrachttransportvereisten, waardoor de marktuitbreiding verder wordt aangewakkerd. Een andere factor die de marktgroei stimuleert, is de voortdurende ontwikkeling en adoptie van geavanceerde technologieën. Innovaties zoals kunstmatige intelligentie, big data-analyse en het Internet of Things worden steeds meer geïntegreerd in verschillende aspecten van de luchtvaartindustrie, waaronder vluchtoperaties, klantenservice en zeker ook onderhoud.
De huidige markt voor gebruikte aviation onderdelen – Used Serviceable Marterial (USM) –, met name voor vliegtuigmotoren, nog steeds zeer concurrerend, maar begint tekenen van stabilisatie te vertonen na periodes van sterke volatiliteit. Uitdagingen in de toeleveringsketen, zoals vertragingen in de levering van (nieuwe) componenten en stijgende kosten voor reparaties, beïnvloeden de beschikbaarheid en prijs van deze materialen. Deze concurrerende omgeving drijft de prijzen op, met name voor motoren met een hoge vraag, zoals de CFM56 en V2500 motoren, die cruciaal zijn voor narrow body vliegtuigen zoals de Airbus A320 en Boeing 737.
De vraag naar USM groeit, met name onder luchtvaartmaatschappijen en MRO-aanbieders, omdat ze op zoek zijn naar kosteneffectieve alternatieven voor nieuwe onderdelen om operationele kosten te beheren. De focus ligt zeker op motorcomponenten, die aanzienlijke besparingen en snellere doorlooptijden bieden in vergelijking met het sourcen van nieuwe onderdelen. Motorcomponenten blijven het meest gewild vanwege hun hoge waarde en frequente behoefte aan onderhoud. Vliegtuigmotoren hebben gedurende de levensduur regelmatig onderhoud nodig, meer dan andere onderdelen van een vliegtuig. De beschikbaarheid van gebruikte motoren en componenten is echter beperkt vanwege de uitfasering van oudere vliegtuigen en motoren. Dit laatste is gevolg van achterstanden in uitlevering van nieuwe vliegtuigen door Boeing en Airbus en technische problemen met de nieuwere types vliegtuigmotoren waardoor airlines langer blijven doorvliegen met de oudere motoren.
Historisch gezien is de grootste vraag naar gebruikte onderdelen afkomstig vanuit Noord-Amerika vanwege de grote vlootomvang en geavanceerde MRO-infrastructuur. De regio Azië-Pacific zal naar verwachting echter het snelst groeien vanwege snelle vlootuitbreidingen in landen zoals China, India en Japan, waar opkomende economieën hun luchtvaartcapaciteiten vergroten.
Ook veranderingen op het mondiale politieke speelveld hebben impact op de luchtvaartindustrie. Tot februari 2022 waren slechts op een beperkt aantal landen handelsrestricties en sancties van toepassing. De situatie in Oekraïne heeft hier verandering in gebracht. Voor onze operationele activiteiten is de impact van deze oorlog zeer beperkt, omdat wij geen handel voeren met Russische bedrijven. Wel hebben wij door de sanctiewetgeving ons compliance beleid extra aangescherpt. Dit om te voorkomen dat wij zaken doen met bedrijven waarop handelsbeperkingen (sancties) van toepassing zijn.

APOC Aviation houdt zich bezig met de levering van gebruikte vliegtuig- en motoronderdelen, afkomstig uit de demontage van vliegtuigen, die door (lease)maatschappijen en airlines uit de vaart zijn genomen. APOC koopt vliegtuigen en motoren, laat deze demonteren en verkoopt vervolgens de onderdelen eventueel na reparatie en certificering. Deze markt staat internationaal bekend als de aviation part-out markt. Grote en dure onderdelen, zoals landingsgestellen of motoren, die nog een lange resterende levensduur hebben, worden door APOC ook ter lease of huurkoop aangeboden. Hiermee voorziet APOC in de behoefte van luchtvaartmaatschappijen om deze grote en dure onderdelen flexibel in te kunnen zetten, zonder zelf een grote investering te hoeven doen. APOC heeft in de afgelopen jaren een uitgebreide leasevloot opgebouwd waarin circa 20 motoren en landingsgestellen zijn opgenomen die voor verhuur beschikbaar zijn. Gedreven door de grote vraag naar gebruikte en flexibele inzetbare onderdelen is de gemiddelde bezettingsgraad van de lease vloot circa 90%.
APOC Aviation is gestart in 2014 en opgericht door Max Lutje Wooldrik, een ondernemer in hart en nieren:
"Toen ik 21 was, startte ik mijn eerste onderneming. Dit was erg leerzaam (en voor studentenbegrippen ook zeer lucratief). Sindsdien heb ik het ondernemerschap nooit meer losgelaten. Na mijn studie Small Business & Retail Management startte ik een bedrijf in telecommunicatie en tevens diverse softwareprojecten, die ik uiteindelijk verkocht heb aan concurrenten in de markt. De verkoop van mijn vorige bedrijf werd aangewakkerd door mijn passie voor vliegen. Sinds 2009 heb ik mijn vliegbrevet. Ik haalde zoveel lol uit het vliegen dat ik heb besloten om mijn toenmalige bedrijf te verkopen om iets in de luchtvaart te gaan doen."
Oprichter Max Lutje Wooldrik
Na een freelance-opdracht bij een bedrijf dat handelde in vliegtuigonderdelen, heb ik in augustus 2014 besloten om APOC Aviation op te richten. Ik vind het werkelijk fantastisch wat ik doe: ik run een hard groeiende internationale organisatie in een sector waar ik echt van droomde om in te werken. De samenwerking met de investeerders van Geldvoorelkaar.nl is ontstaan in 2016. Vanaf dat moment hebben de investeerders een zeer belangrijke bijdrage geleverd aan het realiseren van onze groei-ambities. Een succesvolle samenwerking, waarbij ik de investeerders dank voor hun vertrouwen!
Begin 2024 heeft APOC het team verstrekt met een nieuwe CEO. De nieuwe CEO heeft meer dan 30 jaar ervaring in de aviation markt en zal zich bezig houden met de dagelijkse aansturing van de onderneming en verdere groei faciliteren. Oprichter Max Lutje Wooldrik blijft aan APOC verbonden, maar zal zich meer richten op het bedenken van nieuwe concepten en uitbreiding van activiteiten. Het ontwikkelen van een nieuw platform waarop aviation documenten op authenticiteit kunnen worden getoetst, is daar een goed voorbeeld van. Dit is waar zijn passie ligt en waar hij energie van krijgt.
De omvang van de USM markt, zoals de markt van de gebruikte vliegtuigonderdelen ook wel wordt genoemd, is enorm en zeker geen niche markt. De totale omvang van de USM markt bedraagt ruim 7,5 miljard euro per jaar. Door de toenemende aantal vliegbewegingen, de focus op kostenreductie door airlines en het feit dat als gevolg van vertraging in de uitlevering van nieuwe vliegtuigen (en airlines langer met bestaande toestellen blijven doorvliegen), is het de verwachting dat de omvang van de USM markt in 2027 zal toenemen tot circa 9,5 miljard euro per jaar. De producenten (OEM’s) van vliegtuigonderdelen kampen met grote capaciteitsproblemen. Er is een tekort aan zowel onderdelen als aan voldoende gekwalificeerd personeel. Hierdoor zijn deze producenten nauwelijks in staat om aan de vraag naar onderdelen voor nieuwe vliegtuigen te voldoen. Produceren voor de vervangingsmarkt komt vaak op de tweede plaats. Als gevolg hiervan blijft de prijs van nieuwe onderdelen hoog en lopen levertijden soms wel op tot meer dan een jaar. Vanuit kostenoverwegingen maar ook vanuit operationeel perspectief zijn gebruikte onderdelen een zeer geschikt en vaak enig alternatief. Het is niet acceptabel dat een vliegtuig langer dan strikt noodzakelijk aan de grond staat als gevolg van onderhoud of vervanging van onderdelen. Alle luchtvaartmaatschappijen wereldwijd zetten inmiddels gebruikte onderdelen in bij reparatie of onderhoud aan hun vloot. APOC profiteert sterk van deze ontwikkelingen en draagt daarnaast ook bij aan een circulaire economie.

Onderhoud aan een vliegtuig vereist nauwkeurige planning
Het team van APOC is compleet met toegewijde sales medewerkers, en specialisten met jarenlange (technische) ervaring op het gebied van motoren, landing gears en airframes. Daarnaast heeft APOC een in-house legal team om alle transacties in contracten te verwerken. Recent heeft APOC een aantal repair en operationele medewerkers aan het team toegevoegd welke jarenlange ervaring hebben in de luchtvaart sector.
Om de groei van de onderneming te faciliteren heeft APOC voldoende ruimte in het hoofdkantoor in Berkel en Rodenrijs. In het pand zijn zowel opslag als kantoorfaciliteiten aanwezig. Het kantoor biedt onderdak aan het salesteam, een aantal technische medewerkers en ondersteunend personeel. In het warehouse in Berkel en Rodenrijs worden alle inkomende en uitgaande goederenstromen afgehandeld. Door het magazijn hier te centraliseren, kunnen processen nog efficiënter worden ingericht. Om leversnelheid in de Verenigde Staten en Azië te versnellen, beschikt APOC hier lokaal over een stockhub waar een beperkte voorraad van onderdelen met een hoge omloopsnelheid wordt aangehouden.
In 2020 heeft APOC een volgende stap gezet in de realisatie van haar groeiambities. APOC Aviation is een partnerschap aangegaan met private equity investeerder EGERIA en heeft daarmee een strategische en kapitaalkrachtige nieuwe aandeelhouder gekregen. Naast het management van de onderneming en enkele andere investeerders, heeft oprichter Max Lutje Wooldrik een aanzienlijk belang in de onderneming gehouden.
Met de expertise en financiële middelen die EGERIA ons heeft geboden, hebben wij in 2021 en 2022 verdere stappen kunnen zetten in de ontwikkeling van de organisatie en het versterken van onze financiële positie. Daarnaast stelt het APOC in staat om op zakelijk vlak nieuwe paden te bewandelen. Zo hebben we in de afgelopen jaren onze leasevloot verder kunnen uitbouwen met de aanschaf van een aantal vliegtuigmotoren en landing gears. Deze aanschaf was tegelijkertijd een opstap naar het verkrijgen van een tweetal financieringsfaciliteiten bij buitenlandse bancaire instellingen waarin wij voor groei van de onderneming professionele financieringspartners hebben gevonden.
De meest recente ontwikkeling in de financiering van APOC is het zekerstellen van een financieringsfaciliteit bij Deutsche Bank. Deutsche Bank is een grote internationale financiële instelling met een afdeling die gespecialiseerd is in het financieren van vliegtuigen en motoren. Met support van onze meerderheidsaandeelhouder EGERIA stelt deze financieringsfaciliteit ons in staat om tot 140 miljoen dollar in motoren, landingsgestellen en andere vliegtuigonderdelen te investeren. Deze faciliteit is primair bedoeld voor het uitbreiden van onze leasevloot. We zijn bijzonder content met het vertrouwen dat EGERIA en Deutsche Bank in het APOC team hebben gesteld. Lees voor meer informatie het persbericht op de website van APOC: APOC Aviation secures multi-million flexible funding facility with Deutsche Bank.
Hiervoor heeft APOC in de tweede helft van 2025 rond de 30 miljoen dollar geïnvesteerd in vliegtuigonderdelen bestemd voor de leasevloot. Hiervan zal zij de vruchten plukken vanaf het eerste kwartaal van haar nieuwe boekjaar (aanvangend op 1 oktober 2025).
Naast deze financieringsfaciliteiten blijft APOC graag gebruik maken van crowdfunding via Geldvoorelkaar. Snelheid van financieren en flexibiliteit zijn belangrijke factoren in de aviation industrie, zeker op dit moment waarin de vraag naar assets groot is en het aanbod beperkt. Voor de part-out projecten is en blijft crowdfunding is en blijft dan ook een goede aanvulling op de huidige bancaire financieringsfaciliteiten en draagt bij aan de groei van de onderneming.
Ook in 2025 zullen we de activiteiten van APOC weer verder uitbreiden.
Toelichting aanvrager
Businessmodel
Om tot een aankoopprijs van een vliegtuig te komen, dient eerst de potentiële opbrengst van de onderdelen bepaald te worden. APOC gebruikt hiervoor geavanceerde en zelf ontwikkelde software die de prijs conservatief benadert. Hierbij wordt onder andere via verschillende online databases rekening gehouden met historisch betaalde prijzen voor de onderdelen. Belangrijke factoren hierbij zijn de vliegtuigspecificaties, zoals het type, de leeftijd en de staat van het vliegtuig of de motor (in verband met kwaliteit van de onderdelen).
APOC warehouse medewerker
APOC warehouse medewerker
Na de aanschaf van het vliegtuig of de motor volgt demontage. APOC besteedt dit uit aan gespecialiseerde teardown bedrijven. Deze zijn gespecialiseerd in het demonteren van vliegtuigen en gevestigd op diverse locaties wereldwijd. De periode om een vliegtuig of motor te demonteren bedraagt ongeveer drie tot zes weken. De onderdelen worden vervolgens naar het magazijn in Berkel en Rodenrijs verzonden.
Onder de afnemers van de onderdelen zijn onder meer MRO’s , tussenhandelaren en in toenemende mate, luchtvaartmaatschappijen met in-house onderhoud. APOC is bij steeds meer gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen ‘’approved” als directe toeleverancier. Naast directe verkoop vanuit de vraag van onze klanten verkoopt APOC ook onderdelen via het online web portal en via publieke, internationale online databases als ILS en AeroXchange.
Organisatie
APOC Aviation opereert vanuit de entiteit Aircraft Part-Out Company Europe B.V. Aandeelhouders van APOC Aviation zijn EGERIA, een kleine groep informele investeerders, Stichting Administratiekantoor (STAK) APOC en de oprichter Max Lutje Wooldrik. In de STAK APOC zijn aandelen opgenomen voor de participatie van medewerkers van APOC. Naast het management is een Raad van Commissarissen actief welke namens alle belanghebbenden toezicht houdt op het gevoerde beleid en het management van advies voorziet. Met de toetreding van EGERIA is de vermogens- en kapitaalpositie van de onderneming aanzienlijk versterkt.
Organogram
Voor alle part-out projecten zijn aparte projectentiteiten (besloten vennootschappen) opgericht. In deze projectentiteiten worden de part-out toestellen aangekocht. Ter financiering van deze aankoop gaat de projectentiteit leningen aan met bijvoorbeeld crowdfunders of (informele) investeerders, waarbij de zekerheden van de leningen bestaan uit een pandrecht op activa (waaronder voorraden en debiteuren) van de desbetreffende projectentiteit. APOC Aviation voert vervolgens de demontage, revisie en verkoop van onderdelen ten behoeve van de projectentiteit uit.
Naast de projectentiteiten zijn APOC Leasing B.V. en APOC Trading B.V. opgericht. Hierin vinden leaseactiviteiten van onderdelen en handelsactiviteiten van landingsgestellen en vliegtuigmotoren plaats. De combinatie van part-out projecten, lease- en handelsactiviteiten zorgt ervoor dat APOC haar klanten optimaal kan bedienen. Daarnaast zorgt de spreiding van inkomsten uit part-out, leasing en trading activiteiten voor diversificatie van de inkomstenstroom.

In APOC Inventory wordt alle voorraad opgenomen van projecten, waarvan de financiering volledig is afgelost. Hierna wordt de oorspronkelijke project entiteit geliquideerd. Op deze manier blijft de juridische structuur overzichtelijk en worden kosten voor het in stand houden van de organisatiestructuur geminimaliseerd. Recent is APOC Exchanges B.V. opgericht. In deze entiteit worden asset ondergebracht die voor exchange projecten worden ingezet. Bij een exchange wordt een gebruiksklaar asset aan een klant geleverd. Betaling door de klant vindt plaats in de vorm van een te reviseren asset en een vergoeding van de revisiekosten.
Omzetontwikkeling APOC Aviation
In de eerste jaren na de oprichting is APOC Aviation uitgegroeid tot een gerenommeerde speler in de internationale USM markt en heeft tot en met 2019 een sterke omzetgroei laten zien.
In 2020 en 2021 is de omzet, als gevolg van COVID-19, echter niet boven het niveau van 2019 uitgekomen. Luchtvaartmaatschappijen, maar ook MRO’s en andere ondernemingen die actief zijn in de luchtvaart, hebben de uitgaande geldstromen zoveel mogelijk proberen te beperken. Dit betekent onder andere dat de aankopen van onderdelen voor het onderhoud van de vloot tot een absoluut minimum zijn beperkt en dat er een sterke prijsdruk is ontstaan. De eigen voorraad onderdelen van deze ondernemingen is eerst volledig gebruikt en enkel de onderdelen, die benodigd zijn voor het absoluut noodzakelijke onderhoud aan de vliegtuigen, zijn aangekocht. In deze jaren zijn vooral de verkopen uit hoofde van part-out sterk afgenomen en is de omzet voornamelijk behaald door middel van trading en leasing van motoren en landing gears.
De aankoop (of revisie) van motoren of landingsgestellen resulteert in een grote uitgaande kasstroom. Veel luchtvaartmaatschappijen en MRO’s geven daarom de voorkeur aan lease of huur van deze onderdelen, boven de aankoop of het laten uitvoeren van een dure reparatie of revisie. Door in te zetten op deze vorm van dienstverlening en te investeren in landing gears en motoren heeft APOC tijdens COVID de daling in de part-out omzet weten te compenseren. In 2023 en 2024 zet APOC sterk in op uitbreiding van de leasevloot. Op deze manier wordt een sterke en stabiele maandelijkse kasstroom uit lease-inkomsten gegenereerd. APOC verzekert zich ervan dat zij enkel aan kredietwaardige partijen verhuurt.

Hoofdkantoor APOC Aviation te Berkel en Rodenrijs
Voor 2023 had APOC weer een herstel van de markt voorzien. Deze heeft ook zeker plaatsgevonden. De vraag naar en het prijsniveau van USM is voor veel onderdelen inmiddels weer op of boven het pre-covid niveau. Voornamelijk de vraag naar motoronderdelen is sterk gegroeid in de afgelopen tijd. Als gevolg hiervan zijn prijsstijgingen van meer dan 10% per jaar niet ongebruikelijk gebleken. Echter als gevolg van de problemen en vertragingen bij de uitleveringen van nieuwe vliegtuigen, blijven de airlines langer doorvliegen met de huidige toestellen en motoren. Dit is een positieve ontwikkeling voor de vraag naar onderdelen, maar maakt het lastig om vliegtuigen en motoren voor part-out in te kopen. Als gevolg van het beperkte aanbod van vliegtuigen en motoren (tegen een acceptabele prijs), is de omzet uit part-out in 2023 nagenoeg gelijk gebleven aan 2022. Door te focussen op de uitbreiding van de leasevloot, zijn in 2023 de inkomsten uit leasing ten opzichte van 2022 met bijna 30% toegenomen.

Voor kalenderjaar 2025 wordt een totale omzet verwacht van 26,7 miljoen euro. Dit is lager dan het budget van 33 miljoen euro, maar hoger dan de omzet over kalenderjaar 2024. Reden hiervoor is dat een groot deel van de investeringen pas is aangevangen gedurende 2025, waar wij hadden verwacht dit al eerder in het jaar te doen (en er dus ook al eerder de vruchten van te plukken).
Om beter aan te sluiten bij het seizoen patroon in de aviation industrie, is gekozen voor een wijziging van het financiële boekjaar. Het vorig boekjaar was daarom verkort naar de periode van 1 januari 2024 tot en met 30 september 2024 (9 maanden). Om toch een vergelijk met eerdere pitches te kunnen maken, is hierboven de omzet o.b.v. kalenderjaar veergegeven.
De geconsolideerde jaarcijfers 2017 tot en met 2024 zijn door HLB Den Hartog Accountants en Adviseurs (HLB) gecontroleerd en van een goedkeurende accountantsverklaring voorzien. Vanaf het boekjaar 2024/2025 zullen de geconsolideerde jaarcijfers door Baker Tilly worden gecontroleerd.
De lening
De lening wordt aangewend voor de financiering van part-out project BA.
Gerealiseerde projecten
Lening | Projectnaam | Object van aankoop | Datum van aankoop | Status |
15675 | APOC Project E | Airbus A319 | Oktober 2016 | Vervroegd afgelost. |
16459 | APOC Project F | Airbus A319 | December 2016 | Vervroegd afgelost. |
17151 | APOC Project J | Airbus A320 | November 2017 | Vervroegd afgelost. |
17368 | APOC Project L | Airbus A320 | Januari 2018 | Vervroegd afgelost. |
18795 | APOC Leasing | Boeing 737-800 | Augustus 2018 | Vervroegd afgelost. |
18922 | APOC Project N | Airbus A320 | November 2018 | Conform planning afgelost. |
19584 | APOC Project R | Boeing 737-700 | April 2019 | Conform planning afgelost. |
20416 | APOC Project U | Airbus A320 | Augustus 2019 | Conform planning afgelost. |
20687 | APOC Trading | Vliegtuigmotoren | September 2019 | Conform planning afgelost. |
20853 | APOC Project V | Airbus A319 | November 2019 | Conform planning afgelost. |
20880 | APOC Project W | Airbus A319 | November 2019 | Conform planning afgelost. |
21097 | APOC Project S | Boeing 737-700 | Maart 2019 | Conform planning afgelost. |
21183 | APOC Leasing II | Boeing 737-800 landingsgestel | December 2019 | Conform planning afgelost. |
21372 | APOC Project X | Airbus 321-211 | Januari 2020 | Conform planning afgelost. |
21773 | APOC Project Y | Airbus 319 | Maart 2020 | Conform planning afgelost. |
22328 | APOC Project Z | Airbus 320-214 | Mei 2020 | Conform planning afgelost. |
22485 | APOC Project AB | Airbus 319-100 | Augustus 2020 | Conform planning afgelost en hierna succesvol geherfinancierd. |
23027 | APOC Project AA | Airbus 320-232 | Januari 2021 | Conform planning afgelost en hierna succesvol geherfinancierd |
23315 | APOC Leasing III | Herfinanciering Boeing 737-800 landingsgestel | - | Conform planning afgelost. |
23451 | APOC Leasing IV | Boeing 737-800 landingsgestel | Januari 2021 | Conform planning afgelost en hierna succesvol geherfinancierd. |
23704 | APOC Project AD | Boeing 737-732 | Maart 2021 | Conform planning afgelost en hierna succesvol geherfinancierd. |
23705 | APOC Project AG | Boeing 737-732 | Maart 2021 | Conform planning afgelost. |
26597 | APOC Project AB II | Airbus 319-100 | Augustus 2020 | Conform planning afgelost en hierna succesvol geherfinancierd. |
26598 | APOC Project AA II | Airbus 320-232 | Januari 2021 | Vervroegd afgelost en hierna succesvol geherfinancierd. |
27102 | APOC Leasing V | Boeing 737-800 landingsgestel | Januari 2021 | Conform planning afgelost en hierna succesvol geherfinancierd |
27196 | APOC Leasing VI | Boeing 737-800 landingsgestel | Januari 2021 | Vervroegd afgelost |
28483 | APOC Leasing VII | Boeing 737-800 landingsgestel | Februari 2024 | Vervroegd afgelost |
28982 | APOC Exchanges | Boeing 737-800 en Airbus A319 landingsgestel | Mei 2024 | Aflossing gepland voor mei 2027 |
28966 | APOC Project AV | Airbus A319 | Mei 2024 | Aflossing gepland voor mei 2026 |
30560 30853 | APOC Project AYAX APOC Project AZ | 2x CFM56-5A motoren Airbus A321 | November 2024 December 2024 | Aflossing gepand voor November 2026
|