Geldvoorelkaar.nl heeft onlangs met trots bekendgemaakt dat het nu als geassocieerd lid is toegetreden tot de Nederlandse Franchise Vereniging. Deze nieuwe samenwerking opent voor ons de deuren naar een groots netwerk van bekende en minder bekende franchisebedrijven. Bovendien is het een mooie aanleiding om u van meer diepgaande informatie te voorzien over diverse franchiseformules. Dit keer lichten wij een mooie en bekende franchiseformule uit: Bakker Bart.
Ontwikkeling van een revolutionair idee
De eerste Bakker Bart-winkel werd in 1977 geopend in het Nijmeegse winkelcentrum Dukenburg. Ondernemer Bart van Elsland had het vernieuwende idee zijn oven een prominente plaats in de winkel te geven. Zo konden zijn klanten zien hoe het brood vers uit de oven kwam. Bovendien ruikt de Bakker Bart winkel zo heerlijk naar vers brood. In de eerste Bakker Bart winkel werd ook de belangrijkste pijler onder de huidige Bakker Bart formule ontwikkeld: het speciale baksysteem. Dit systeem maakte het mogelijk de nachtarbeid te verplaatsen naar de dag. Hierdoor is de bakker niet meer verplicht om midden in de nacht op te staan om alle producten op tijd in de winkel te krijgen. Bovendien kunnen de deegstukken de hele dag door, op elk gewenst moment gebakken worden. Hierdoor kan er snel en efficiënt op de vraag van de klanten ingespeeld worden. Waar de traditionele concurrent vaak vroeg uitverkocht is, heeft Bakker Bart de hele dag verse producten beschikbaar. Het speciale baksysteem is nog steeds één van de grootste succesfactoren van de formule en heeft Bakker Bart een belangrijke voorsprong op de andere bakkers gegeven.
De Bakker Bart vandaag én van morgen
Bakker Bart hecht veel waarde aan gastvrijheid en service en biedt een heerlijk ontspannen ontbijt- of lunchmoment aan haar klanten. De lunchroom heeft gezellige zitjes voor zowel korte als langere verblijven, en gasten die alleen of in gezelschap langskomen worden allemaal verwelkomd. Voor extra genot is er een heerlijk buitenterras en een kinderhoek voor de kleinste gasten. Het assortiment voor ontbijt en lunch is uitgebreid en vers belegde broodjes, zoals dubbeldikke tosti's en de bekende Bartjes®, zijn verkrijgbaar. Daarnaast zijn er salades, Knabbelstengels®, royale wraps, panini's en diverse zoete en hartige snacks. Gasten kunnen ook de hele dag door gebruik maken van de watertap om hun eigen waterfles te vullen. Een rijkgevulde sappenbar biedt heerlijke sapjes en smoothies om de dorst te lessen. Bakker Bart is niet alleen een plek om ter plekke van lekkernijen te genieten, maar biedt ook dagelijks versgebakken brood en klein hard en zacht brood om mee naar huis te nemen. Het staat bekend als de Bakker Bart in de buurt waar klanten kunnen genieten van heerlijke lekkernijen tegen betaalbare prijzen en altijd vers bereid.
Beleving en gemak
De vernieuwde winkels zijn ontworpen met het oog op beleving en gemak. Klanten kunnen eenvoudig bestellen via bestelzuilen. Als ze hun broodje elders willen nuttigen of een online bestelling hebben geplaatst om af te halen, kunnen ze hun producten ophalen bij het afhaalpunt. Om het franchisenemers gemakkelijker te maken, heeft Bakker Bart een nieuw ordermanagement- en kassasysteem geïntroduceerd. Alle bestellingen, zowel in de winkel, online of afkomstig van externe bestelplatforms, komen hier samen en kunnen intuïtief worden afgehandeld. Het systeem maakt het onder andere makkelijker om het type bestelling (eten in de lunchroom of meenemen) te herkennen, en belegschema's voor de broodjes worden nu ook digitaal gepresenteerd. Dit alles is gericht op het verbeteren van de efficiëntie en snelheid in de winkels en het creëren van een sublieme beleving voor de gasten.
De grootste lunchbezorger van Nederland
De laatste jaren heeft maaltijdbezorging een vlucht genomen in Nederland, onder andere met de opkomst van Thuisbezorgd.nl en andere bestelplatformen. Bakker Bart is hierop ingesprongen en mag zich tegenwoordig de grootste lunchbezorger van Nederland noemen. Met een geheel vernieuwde webshop waarin de consument belegde broodjes, zoete & hartige lekkernijen, de lekkerste traktaties, groepslunches en natuurlijk brood kan bestellen, speelt Bakker Bart in op de groeiende bezorgbehoefte. Met deze omnichannel strategie heeft Bakker Bart zichzelf wederom opnieuw uitgevonden voor de volgende generatie Nederlandse consumenten.